بازی جدید اندروید

دانلود جدیدترین بازی ها و برنامه های اندروید

بازی جدید اندروید

دانلود جدیدترین بازی ها و برنامه های اندروید

لینک‌های واقع در فوتر سایت اغلب نادیده گرفته می‌شوند

آیا برخی از لینک‌های صفحه اهمیت بیشتری از سایر لینک‌ها دارند؟

قبل از همه بهتر است بدانید که:

مراقب لینک های داخلی در سئو باشیم

1- لینک‌های واقع در محتوای اصلی صفحه اهمیت بیشتری دارند

اگر بخواهیم کلی بگوییم این لینک‌ها از لینک‌های واقع در نویگیشن اهمیت بیشتری دارند. این حرف نباید بیش از حد شگفت‌انگیز باشد، درست میگم؟ اگر لینکی در محتوای اصلی صفحه داشته باشیم که به صفحه x اشاره کند، از نظر گوگل این لینک از لینک واقع در نویگیشن (منوی اصلی سایت) ارزش و وزن بیشتری منتقل می‌کند.


در حال حاضر این قاعده به طور کلی صحت ندارد اما از شواهد و قرائن به نظر می‌رسد این طور باشد. پس هرگاه چیزی در نویگیشن سایت قرار داشته باشد تقریبا به صورت دائمی  و همیشگی در آنجا حضور خواهد داشت یعنی لینک واقع در نویگیشن سایت در تمام صفحات سایت رویت خواهد شد و هرگاه چیزی در میانه محتوای اصلی سایت باشد اغلب اوقات و مشخصاً در همان جان قرار خواهد داشت یعنی لینک واقع در محتوای اصلی صفحه فقط از طریق همان صفحه‌ای که این محتوا در آن قرار دارد قابل دسترسی خواهد بود.


2- لینک‌های واقع در فوتر سایت اغلب نادیده گرفته می‌شوند

چنان‌چه لینکی دارید که آن را در بخش فوتر سایت قرار داده‌اید اما در بخش نویگیشن اصلی سایت چه در بالای صفحه و چه در ستون کناری و یا در محتوای اصلی صفحه آن را قرار نداده‌اید؛ چنین لینکی وزن زیادی را به صورت داخلی بر روی سایت منتقل نخواهد کرد. در واقع به نظر می‌رسد چنین لینکی غیر از ایندکس شدن تقریبا هیچ وزن و ارزشی را منتقل نکند. 


3- لینک‌هایی که بیشتر استفاده شده و به اصطلاح کلیک‌خورترند وزن بیشتری حمل می‌کنند

در حال حاضر این قاعده در حد یک تئوری مطرح است اما چندین مقاله در این مورد خوانده‌ایم و فرضیه‌هایی در جامعه سئو مطرح است که اساساً گوگل چگونگی مرور وب توسط افراد را تماشا و ردگیری کرده و از چیزهایی که می‌بینند و کارهای‌شان اطلاعات جمع‌آوری کرده و برای نمونه می‌گوید "ببین این صفحه ترافیک بالایی داشت و فلان صفحه بازدید بیشتری از آن یکی دریافت کرد. به نظر می‌رسد این منو در مقابل آن یکی منو بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است"


راههای زیادی وجود دارد که گوگل با استفاده از آنها چنین داده‌هایی را تفسیر کرده و یا حتی جمع‌آوری و آرشیو نماید. برای مثال این داده می‌تواند از اندازه فونت آن لینک یا ویژگی‌های تعریف شده در CSS استخراج گردد یا حتی از نحوه نمایش ظاهری آن لینک در صفحه اخذ شود. اما علیرغم همه این حرف‌ و حدیث‌ها به نظر می‌رسد این قاعده صحت داشته باشد.


4- لینک‌هایی که قابل مشاهده‌تر باشند وزن بیشتری می‌گیرند

به نظر می‌رسد این قاعده نیز قابل آزمودن باشد. اگر لینک‌هایی با فونت بسیار ریز و کوچک داشته باشید، این لینک‌ها تقریباً به خاطر عدم وضوح مناسب بدرستی برای بازدید کنندگان قابل دسترس نبوده و به همین خاطر چنین لینک‌هایی وزن قابل توجهی را در رتبه‌بندی گوگل منتقل نخواهند کرد. 


5- بررسی لینک‌های متعدد روی یک صفحه به یک آدرس مشابه

برخی اوقات چندین لینک واقع در صفحه همزمان به یک آدرس اشاره می‌کنند. برای نمونه یکی از لینک‌ها در نویگیشن بالای سایت و دیگری در بخش فوتر به یک صفحه مشخص مانند محصولات اشاره کنند. گوگل هر دو این لینک‌ها را می‌بیند. هر دوی این لینک به یک صفحه واحد اشاره می‌کنند اما صفحه مقصد تنها ارزش انکرتکست لینکی را به ارث می‌برد که زودتر از لینک دیگر در کد HTML صفحه ظاهر شده باشد نه هر دوی آنها را. 


مثلا اگر در نویگیشن سایت با انکرتکست «محصولات جدید» به آن صفحه لینک داده شده باشد و در قسمت فوتر با انکرتکست «آخرین محصولات» ، گوگل از انکرتکست «محصولات جدید» استفاده کرده و با انکرتکست «آخرین محصولات» به گونه‌ای برخورد می‌کند که انگار اصلا وجود نداشته است. این قاعده هم برای لینک‌های داخلی صدق می‌کند هم لینک‌های بیرونی. به همین دلیل چنان چه قصد دارید از طریق محتوای داخلی خود به سایر صفحات سایت لینک دهید به این فکر کنید که کدام انکرتکست می‌تواند بهترین ارزش را برای صفحه شما منتقل کند. خوب نگاه کنید! اگر آن لینک را پیش از این در نویگیشن سایت خود استفاده کرده اید پس با یک لینک جدیدتر در بخش‌های پایین دست صفحه هیچ ارزش جدیدتری برای آن صفحه مقصد کسب نخواهید کرد. این قاعده برای لینک‌های واقع در محتوای اصلی صفحه نیز صدق می‌کند؛ لینک دوم و سوم و ... ارزش انکرتکست خود را منتقل نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.